Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού

Πρίστινα 24 Μαρτίου 1999, 8 το πρωί. Η φωνή στο ραδιόφωνο ανήγγειλε ότι θα βομβαρδίσουν την πόλη μας. Δεν κατάλαβα τι εννοούσε.
10 το πρωί. Χτυπάνε με βία την πόρτα. Ανοίγει ο πατέρας μου και εισβάλλουν κάποιοι άγνωστοι με όπλα.
_ “Δεν ακούσατε το ραδιόφωνο;” λέει ο ένας.
_ “Γρήγορα φύγετε” λέει ο άλλος.
_ “Εσύ -κάνει νόημα στον πατέρα μου- κι εσύ, δείχνει τον μεγάλο μου αδερφό, θα έρθετε μαζί μας. Οι υπόλοιποι δρόμο.
Παγώσαμε. Ο Γουίνι το λούτρινο αρκουδάκι, δώρο των γενεθλίων μου, έπεσε από τα χέρια μου.
Ο πατέρας προσπάθησε ν’ αντισταθεί, μα μια σφαίρα του έκοψε το νήμα. Η μάνα μου παρακαλούσε ν’ αφήσουν τον αδερφό μου. Ήταν μόλις 14 ετών. Μάταια όμως. Τον άρπαξαν και εξαφανίστηκαν. Η μάνα μου έκλαιγε γοερά πάνω στο πτώμα του πατέρα μου. Δεν κατάλαβα τι κακό κάναμε. Είχα την εντύπωση πως έβλεπα εφιάλτη. Ένας θόρυβος και μια λάμψη εντονότερη του ήλιου δύο τετράγωνα παρακάτω μας επανέφερε στην πραγματικότητα. Έπρεπε να φύγουμε. Ελάχιστα πράγματα πήραμε και βγήκαμε έξω. Προσπαθήσαμε να κουβαλήσουμε και τον πατέρα. Δεν στάθηκε δυνατό. Φωνές, κλάματα, θόρυβοι, ένας πανικός. Ο Γουίνι έμεινε κι αυτός πίσω, να  προσέχει τον πατέρα. Ανεβήκαμε σ’ ένα κάρο. Από μακριά χαιρετήθηκα με τη φίλη μου Λουάνα. Γρήγορα η φιγούρα της χάθηκε σε κάποιο υπόγειο. Δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε να χωριστούμε. Είπαν πως μετά τον πόλεμο θα έχουμε ειρήνη. Δεν κατάλαβα πάλι γιατί. Μέχρι τώρα τι είχαμε;
Το κάρο ξεκίνησε για μια άγνωστη γη. Στα πρόσωπα όλων η απόγνωση ζωγραφισμένη. Κάπου κάπου το κλάμα ενός μωρού μας θυμίζει ότι πρέπει ν’ αντέξουμε για να μη χαθεί η ελπίδα.
Άραγε θα δω τον αδερφό μου; Θα μπορέσω να γυρίσω στην πατρίδα και να συναντήσω την φίλη μου; Ο καλός μου Γουίνι θα με περιμένει; Θα καταλάβουν ποτέ τι κακό κάνανε στις ψυχές μας;
Άραγε…

Άνοιξη 1999

Σχολιάστε

